Za Školu! - http://www.zaskolu.cz

Za Školu!

Ahoj! Vítám vás na stránkách televizní soutěže Za školu! Já jsem Ondra a připravil jsem si pro vás hodně těžké úkoly...

Moderátor OndraJak jste už asi zjistili, od 21. 11. 2008 můžete na obrazovkách České televize sledovat novou zábavnou a hlavně napínavou soutěž pro studenty středních škol. A protože vás zajímá, jestli se náhodou neúčastní vaše škola, tak jste se podívali na tyto stránky. Že ano?! Trefa. Právě tady najdete všechny potřebné informace o soutěži: data vysílání, natáčení, medailonky jednotlivých týmů a také pravidla soutěže.

V soutěži bojuje 16 středních škol z celé České republiky, tedy 16 týmů, které se utkají v základním kole na zajímavém místě České republiky. Ve druhé sérii soutěže není v základním kole odveta, postupuje ten, který zvítězí, tj. systém "rychlá smrt". Z těchto kol vzejdou účastnici čtvrtfinále, semifinále a finále. Takže fandit můžete konkrétním členům či celému týmu až do finále v květnu 2011!

Dívejte se a fanděte od února každý pátek od 17:50 na ČT1!

Za školu! je vědomostně-dovednostní soutěž, ve které se utkávají vždy dva tříčlenné týmy ze dvou různých škol. Prověřuje nejenom jejich dovednosti, ale hlavně bystrost, rychlost, obratnost a týmového ducha. Soutěž se ve čtvrtfinále odehrává přímo na školách. Ostatní kola soutěže pak diváky i soutěžící zavedeme na další zajímavá místa po celé České republice.

Ve finále čeká na absolutní vítěze studijní pobyt v zahraničí. Ale i ostatní nepřijdou zkrátka – mobilní telefony, DVD přehrávače, televize od sponzora pořadu, firmy Samsung… Není to pecka?

Ale konec řečí, jdeme na to! Za školu!

Televizní soutěž

Základní charakter

Vědomostně-dovednostní hra, ve které se střetnout dva tříčlenné týmy ze dvou různých škol. Soutěž se odehrává na zajímavých místech v ČR nebo přímo v kulisách škol a jejich bezprostředním okolí. Pro hravé diváky každého věku připravuje Centrum zábavné tvorby, Televizní studio Brno.

O co nám jde

Za Školu!

  • hlavně o zábavu pro diváky i soutěžící,
  • rozvoj kreativity soutěžících,
  • týmovou spolupráci,
  • uplatnění vědomostí,
  • napětí, akci, schopnost rychle se správně rozhodnout.

Pro koho

Pro všechny, kdo si chtějí zasoutěžit. Za sebe, ale hlavně ZA ŠKOLU!

Soutěžící

  • 2 střední školy proti sobě,
  • za školu bojuje tříčlenný tým podporovaný celou školou,
  • 2. ročníky středních škol,
  • smíšené týmy, tedy 2 kluci a 1 dívka nebo 2 dívky a 1 kluk,
  • týmy se v úvodním kole utkají dvakrát - v domácím a v cizím prostředí,
  • součet výsledků obou dílů určí vítěze, který postupuje do dalšího kola.

Dovednostní úkol

Prostředí

  • v základních kolech semifinále a ve finále vybraných atraktivních lokalitách,
  • ve čtvrtfinále přímo na školách.

Dovednostní část soutěže

Úkoly proklepnou týmy ze všech stran. Jejich dovednost, ale hlavně bystrost, rychlost, obratnost a týmového ducha.

Úkoly jsou mírně typizované:

    Dovednostní úkol
  • SVALY – Jste šikovní? A silní? Tak to nestačí. Nezáleží totiž na jednotlivci, ale na týmu. Úkol prověří fyzické schopnosti týmu jako celku, schopnost si pomoci a spolupracovat v netradičních disciplínách.
  • ŠIKOVNOST - Máte rádi stavebnice? Máte obě ruce pravé? Tak to bude nejspíš úkol pro vás. Ale nemyslete si, že to bude jen tak! Pokaždé si na vás vymyslíme něco jiného.
  • IQ - Umíte nazpaměť všechny vzorečky? Tak to vám bude k ničemu… Tady totiž budete muset přemýšlet, až se vám bude kouřit z hlavy. A možná, možná na to přijdete…

A jak se získávají body? Na každý úkol mají týmy vymezený čas. Za každý splněný úkol získává tým 300 bodů a prémii za nevyčerpaný čas. Body získá tým tehdy, pokud splní úkol před vypršením limitu. A pokud se já, Ondra, nerozhodnu, že na vás vymyslím nějakou jinou kulišárnu :-).

Vědomostní část soutěže

Dovednostní úkol

Pravidla hry:

  • Hra je omezena počtem zadaných otázek – každý tým má právo zodpovědět 6 otázek.
  • Ondra a oba týmy vylosují z běžných školních předmětů tři okruhy otázek.
  • Týmy si volí předmět.
  • V každém předmětu ale musí postupovat od nejlehčích otázek k nejtěžším.
  • Je-li políčko blokováno soupeřem, nelze jej vybrat. Je ale možné soupeře přeskočit (podobně jako v dámě) na políčko s vyšší obtížností a vypálit mu tak rybník.
  • Týmy vybírají vždy ze čtyř možných odpovědí, ale jen jedna je správná.
  • Čím vyšší úroveň, tím více bodů, ale i větší obtížnost.
  • Nejtěžší úroveň je za prémiových 1.000 bodů a na rozdíl od ostatních úrovní ji nelze soupeři obsadit.
  • Týmy musí odpovídat rychle. Prvních 15 vteřin získávají za správnou odpověď plný počet bodů. Během dalších 15 vteřin klesá počet bodů až k nule. To znamená, že správná odpověď ve 30. sekundě nepřinese týmu žádné body.

Vědomostní úkol

Vítěz soutěže

Každé kolo má svého vítěze. Sčítají se body z dovednostní a vědomostní části. Stejně tak se postupuje i během odvety.
Podobně jako ve fotbale rozhoduje celkový součet bodů z prvního kola a odvety. Ten určuje vítěze a tedy postupujícího.